Missoni: az olasz kötöttáru forradalma
A márka története 1953-ban kezdődött, amikor Ottavio Missoni és felesége, Rosita Jelmini gallarate-i otthonukban egy kis műhelyt hoznak létre, ahol a jellegzetesen színes kötöttáruk születtek. Cégük megalapításával forradalmasították Olaszországban kötöttáru-iparát.
Ottavionak, aki egyébként atlétikai bajnok volt 400 méteres futásban, már létezett egy sportruhák gyártásával foglalkozó vállalkozása, míg Rosita a családja cégénél szerzett tapasztalatokat a háztartási textíliák és kendők gyártásában. Egyesítették tudásukat, hogy valami teljesen újat alkissanak, és 1958-ban Milánóban bemutatták az első Milano-Sipathy kollekciót, amely azonnal megrendeléseket kapott és magazinok címlapján is szerepelt.
A Missoni 1967-ben kissé botrányosan debütált a firenzei Pitti-palotában, de ez csak növelte a márka sikerét, amely 1969-ben új központot nyitott Sumiragóban, és 1970-re már a legnagyobb divatmagazinok abszolút főszereplője lett Párizstól az Egyesült Államokig. A cég mindig is kitűnt az anyagaival és az egyedi mintáival, az általuk készített kötöttáru kiválóságával; a cikk-cakk minta, amely akkoriban a modernizmus szimbóluma volt, mára a divattörténet igazi ikonjává vált.
Missoni kollekciók és a „put-together”
A márka alapítóinak leleményessége valami eddig nem látott dolgokat visz a kötöttáruk világába: a feldolgozást, az „összerakást”, vagy a minták és színek egyedi keverékének létrehozását a kötöttárukban. Ilyen például a geometrikus minták játéka, mint a híres cikkcakk, változatos színekben.
A „put-together” mára a márka fémjelévé vált, amely egy Missoni kollekciót azonnal felismerhetővé és utánozhatatlanná tesz. A ruhadarabok textúrák, anyagok és grafikák keverékei: a patchworktől a csíkokig, az élénk árnyalatoktól a fekete-fehérig. Mindenesetre az anyagok, legyen szó gyapjúról, pamutról vagy laméról, mindig a legfontosabb alkotórészei a műveknek.
A „put-together” megjelenés, az öltések és minták szabad keveréke, valamint egymás mellé helyezése. Ez a stílus lett a Missoni megkülönböztető jegye. Ezt foltvarrással, színes csíkokkal, valamint fekete-fehér és szivárványos „lángmotívummal” is keverték. Ezeket követték a görög motívumok, skót kockák, folklór motívumok és absztrakt afrikai minták.
Öltöztess mindent Missoniba
A 70-es évek közepe óta a háztartási textíliáknak és bútoroknak is van kollekciójuk, majd 1998-ban megszületett a márka második vonala, M Missoni. 2001-ben Luca elkészítette első férfi kollekcióját is. Az üzletág hatalmas bővülése ellenére a Missoni továbbra is a család és az olaszországi kézművesipar értékeit hangsúlyozza, és fontos számára az egyediség. A vállakozás mindig is a családban maradt , a hagyományos értékek mindig fontosak voltak számukra.
Ha egy igazán összetéveszthetetlen darabra vágysz, ne habozz szétnézni a Zalando oldalán található kínálatban. Válassz magadnak valami különlegeset ha az alkalom úgy kívánja. A Missoni kollekció ruhái, kiegészítő és egyéb termékei mindig magukkal hordoznak egy csepp forradalmat, az újítást, amivel megváltoztatták a kötött dolgokról való véleményünket és persze a márkára jellemző színkavalkádot.